Terug naar de homepagina
Customer Service Coach

Functieomschrijving

  • In samenspraak met de CS Manager, zorgt u voor de begeleiding, opvolging en bijsturing van alle activiteiten van de Customer Service medewerkers, teneinde steeds over een adequaat gemotiveerd functionerend team te beschikken zodat al hun handelingen op optimale wijze verlopen. Concreet staat u in voor de opleidingen van nieuwe medewerkers, alsook opleidingen ter optimalisatie van de werkzaamheden van bestaande medewerkers.
  • In samenspraak met de CS manager, helpt u bij het opstellen en opvolgen van de resultaatsgerichte doelstellingen (RGD's) van de medewerkers. 
  • U beheert SLA's met de klanten, zorgt voor afstemming tussen de betrokken partijen en volgt eventuele correcties nauwgezet op. U voorziet het management van de nodige feedback hieromtrent.
  • U volgt de diverse KPI'S CS op o.a. claims, initieert acties waar nodig en volgt deze op en zorgt voor de nodige feedback naar het management.
  • U bereidt de operationele meetings met logistieke partners voor, woont deze bij en volgt de actiepunten voor customer service op + feedback status hiervan naar management.
  • Na overleg met de CS Manager stelt u verbeteringsprojecten voor met partners of binnen de afdeling, teneinde een grotere efficiëntie en kostenbesparing te realiseren.
  • U bent een sterke commerciële duizendpoot. U werkt vlot over meerdere landen in meerdere talen en past u zonder problemen aan, aan de specifieke eisen van elk land.
  • U brengt alle activiteiten op gang met betrekking tot de orderverwerking en facturatie. Indien nodig kan u ook advies geven / oplossingen aanreiken naar het team van Customer Service medewerkers.
  • U volgt de afwerking van klachten en boetes door het team op. U denkt hierbij klantgericht en probeert ook de moeilijke gevallen snel en vlot opgelost te krijgen. U borgt de afhandeling door het team binnen afgesproken leadtimes + feedback aan management. U controleert de finale afwerking van boetes en rapporteert hieromtrent aan het management. U controleert en borgt de kwaliteit van interne verwerking m.b.t. de KPI rapportering. In overleg met het management initieert u aanpassingen en stuurt u het team bij waar nodig teneinde deze kwaliteit te borgen.
  • U bouwt de nodige controles in om te garanderen dat nieuw opgeleverde basisdata (artikelen, klanten) voldoen aan de noden van het CS team en borgt hiermee een vlotte verwerking van orders in een later stadium.
  • In samenwerking met uw collega's van sales & marketing en supply chain verzorgt U de voorbereiding van promotionele acties nauwlettend op. 
  • U coördineert samen met ICT het edi verkeer van onze klanten, nieuwe aanvragen en/of wijzigingen van bestaande flows. Ook richting onze logistieke partners stuurt u wijzigingen in desadv berichten aan en volgt de implementatie hiervan op.
  • U werkt nauw samen met de externe logistieke dienstverleners. In samenspraak met de customer service manager en de supply chain manager, zorgt u mede voor de opvolging en waar nodig bijsturing van de werkzaamheden en procedures omtrent onze logistieke dienstverleners. U volgt nauwgezet wachturen en retouren op en bezorgt de logistic controler de nodige feedback m.b.t. controle facturatie van deze kosten.
  • U volgt de toepassing van klantspecificaties op met onze logistieke partners. Na overleg en akkoord van de supply chain manager initieert u wijzigingen hieromtrent en volgt u de implementatie hiervan op.
  • Op vraag van de CS Manager stelt u rapporten op, volgt deze op en optimaliseert u deze waar mogelijk.

Profielomschrijving

  • U bent vlot tweetalig N / F en ook uw kennis van het Engels is van een goed niveau. Kennis van het Duits is een pluspunt.
  • U beschikt over een hoger diploma ( min A1.) en kan terugblikken op "relevante"  ervaring als customer service coach of supervisor, bij voorkeur binnen de distributie /  FMCG, retail of logistiek/transport.  
  • U kan goed plannen en organiseren, coachen en ontwikkelen, kennis delen, actief luisteren en bent resultaatgericht ingesteld. 
  • U bent een teamplayer en commercieel ingesteld.
  • U springt vlot om met MS office ( Word, Excel ). Ervaring met relevante Customer service pakketten ( vb : Microsoft Dynamics AX ) zijn een pluspunt.

Aanbod

  • Een uitdagende job in een dynamische onderneming die via een uniek commercieel concept de markt van de distributie van niet-duurzame gebruiksgoederen benadert.
  • U mag rekenen op een aantrekkelijk salarispakket en extralegale voordelen. Uw collega's zijn dynamische mensen die net als u een uitdaging vinden in een expansief bedrijf met een klantgerichte visie waarin doorgroeien kan.  Wij bieden u een aangepast introductietraject.

Keywords

Solliciteer voor deze vacature