Terug naar de homepagina
Boekhouder - Credit Control

Functieomschrijving

Als Boekhouder - Credit Control ben je verantwoordelijk voor het organiseren en praktisch uitvoeren van de opvolging van de debiteuren boekhouding teneinde een tijdige inning van de openstaande bedragen te verzekeren voor alle bedrijven van de groep:

  • Controle van de vervallen goederenfacturen
  • Controleren of er klantenfacturen openstaan ter vergelijking (folderfacturen, eindejaar kortingen, …) vooraleer de klant te contacteren
  • Controleren of er klachten zijn van de onbetaalde facturen en deze analyseren voor een accurate informatie bij het contacteren van de klant
  • Bijhouden van alle uitgevoerde acties (tabel)
  • Op vraag van de klant een rekening uittreksel bezorgen
  • Indien er geen reactie van de klant is na verschillende aanmaningen alle info verzamelen en deze doorgeven aan onze juridische dienst
  • Wachtrekeningen op regelmatige tijdstippen analyseren en commentariëren
  • Kredietlimieten jaarlijks updaten
  • Bijhouden van het klantenbestand (naam, email adres, telefoonnummer, betalingspatroon,…)
  • Bij problematische klanten het betalingspatroon doorgeven aan onze commerciële verantwoordelijke
  • Opmaak (driemaandelijks) van openstaande bedragen per klant en doorgeven aan F&A Coördinator om de nodige voorziening te kunnen berekenen (FR, NL en BE)
  • Nodige info verlenen aan de Auditors
  • Back-up Hunting (claim rapportering, dringende klachten behandelen...)
  • Regelmatig afstemmen met F&A verantwoordelijken over de debiteurentoestand en desgevallend actiepunten afstemmen.

Profielomschrijving

  • Als Boekhouder - Credit Control heb je genoten van een bachelor opleiding boekhouden, Bank & verzekeringen, opleiding in Credit Contol beheer.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent een goede onderhandelaar, analytisch ingesteld, assertief, kan goed samenwerken, flexibel, zin voor verantwoordelijkheid. 
  • Je kan goed plannen & organiseren.
  • Je beschikt over een zeer goede kennis van het Frans & het Nederlands.
  • Je hebt een goede kennis van boekhoudkundige software programma’s, MS office. 
  • Kennis van een ERP pakket is een pluspunt  (MS Dynamix AX / Axapta).

Aanbod

  • Een uitdagende job in een dynamische onderneming die via een uniek commercieel concept de markt van de distributie van gebruiksgoederen benadert.
  • U mag rekenen op een aantrekkelijk salarispakket.
  • U maakt deel uit van een team van gemotiveerde mensen die net als u een uitdaging vinden in een expansief bedrijf met een klantgerichte visie.

Keywords

Solliciteer voor deze vacature