Terug naar de homepagina
Infrastructuur en Service Desk Coordinator

Functieomschrijving

In deze functie sla je de brug tussen de gebruikers en de IT organisatie en rapporteer je aan de Group IT Manager. Je bent verantwoordelijk voor de optimalisatie, organisatie en standaardisatie van alle activiteiten m.b.t. de IT infrastructuur en de operationele werking van de Service Desk. 

Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • Service Desk - Coördineren van de verschillende activiteiten m.b.t. de operationele werking van de Service Desk met een bijzondere aandacht voor de gebruikerservaring en -tevredenheid, waarbij continu de balans met snelheid en kwaliteit van oplossingen bewaakt wordt.  Je hebt een duidelijke visie op het beheer van een Service Desk, met zowel aandacht voor het reactieve aspect (behandelen van incidenten) alsook een proactieve aanpak naar de gebruikers. Hierbij word je ondersteund door een Service Desk medewerker die rechtstreeks aan jou rapporteert.
  • Ticketing - Beheren van de incidenten en service requests binnen de Service Desk en dispatch van de tickets naar de externe systeem (managed service partners).
  • Infrastructuur - Garanderen van de dagdagelijkse beschikbaarheid en optimalisatie van onze IT-infrastructuur en vanuit een geavanceerd technisch inzicht definiëren en implementeren of opvolgen van projecten.
  • Partners - Het aansturen en opvolgen van diverse managed services partners voor server, data, netwerkdiensten aan de hand van een systematische monitoring van afgesproken SLA's en KPI's.
  • Communicatie - Duidelijk en correct informeren van de gebruikers in het geval van incidenten, alsook het coördineren van een communicatieplan bij de introductie van nieuwe technologieën.
  • Contractbeheer - Inzicht in de huidige contracten en zoeken naar mogelijkheden die waarde creëren voor de organisatie;
  • Je bent de trekker voor de continue optimalisatie van zowel het systeem- en netwerkbeheer als de Service Desk.
  • IT Beleid - vanuit je technische expertise en uitstekend zicht op de behoeften van de organisatie advies verstrekken aan en mee uitbouwen van het IT beleid en Pietercil standaarden

Profielomschrijving

  • Deskundigheid op denk- en werkniveau Masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring. Je bent een ervaren IT Professional, met minstens 5 jaar relevante ervaring.
  • Hierdoor heb je een brede technische basis, wat je toelaat om efficiënt te communiceren en samen te werken met andere IT professionals.
  • Je hebt een resultaatgerichte aanpak en kan anderen inspireren en hen succesvol doen samenwerken. .
  • Dankzij je technische achtergrond en ervaring aarzel je niet om zelf de handen uit de mouwen te steken en first line support geven indien nodig.
  • Je bent leergierig, en ziet snel opportuniteiten voor verbetering. Je gelooft in continue verbetering, waarbij je wel rekening houdt met organisatorische en/of budgettaire beperkingen.
  • Brede technische achtergrond in Werkstation, Server, Virtualisatie, SANs, LAN, WAN en IT security is noodzakelijk.
  • Je bent in staat om IT "tech speak" te vertalen naar eindgebruikerstaal (en vice versa) in zowel het Nederlands, Engels en Frans.

Aanbod

  • Een uitdagende job in een dynamische onderneming die via een uniek commercieel concept de markt van de distributie van niet-duurzame gebruiksgoederen benadert.
  • Je mag rekenen op een aantrekkelijk salarispakket en extra-legale voordelen.
  • Jouw collega's zijn mensen die net als je een uitdaging vinden in een expansief bedrijf met een klantgerichte visie waarin doorgroeien kan. 

Keywords

Solliciteer voor deze vacature